in my heart kapitel 3.

 

-          Men vad gör du här du skulle ta hand om dina syskon!!! Sa mamma med en jätte arg röst!

-           Men mamma jag vill inte bara gå och ha tråkigt hemma och sen så…

Mamma avbröt mig och sa:

 

-          Alva hoppa in i bilen genast jag är jätte besviken på dig!! Det är skola i morgon och du måste gå och lägga dig direkt när du kommer hem Alva!!!!

Hade du bara struntat i dina bröder och stuckigt och tänkt inget på dom, tänk om huset skulle börja brinna? Vad skulle du ha gjort då rå??

 

-          Förlåt mamma det var inte meningen!

-          Det var inte meningen nää så du lämnar dina bröder bara hemma sådär eller? Jag tål inte din atityd Alva!

 

Direkt när jag kom hem så slog jag igen dörren på bilen och sprang i på mitt rum!

Jag bytte om till nattlinne och struntade i att borsta tänderna jag hade inte lust att träffa mamma igen . Hon blir så arg bara man går till en kompis! Jag somnade till,

Zzz….zzz….zzzz

 

 

-          Alva det är att dags att gå upp nu!

-          Okej sa jag med en trött röst!

 

Nu är det skola och jag hade hört att det skulle börja en ny kille i klassen idag! Ud vad spännande tyckte alla!

 

Men nu måste jag gå och göra årdning mig!

Jag gjorde mig lite extra fin idag med plattat hår och mascara med fina kläder! Nu tycker  jag att jag är jätte fin tänkte jag i mina lilla egna tankar, där inne kan allt finnas!

 

Nu satt jag i bilen och mamma var precis framme vid min skola. När jag kom in så var klockan fem i åtta. Jag han! Yees! Jag såg den nya killen i klassen han var jätte söt! Jag undrade varför han satt vid min bänk??  JAA han kommer att sitta med mig! Det betyder att jag kommer att ha skåpet i korridoren bredvid han.

 

Jag gick fram till min bänk och sa:

 

-          Hej vad heter du?

-          Hej jag heter Justin.

-          Ska du sitta här?? Sa jag.

-          Ja ska jag sitta med dig eller?

-          Ja, sa jag med en jätte glad röst!

-          Vad ska du göra efter skolan? Sa Justin till mig!

-          Jag vet inte riktigt dd?

-          Ska vi vara??? Om du ville det så kan ju vi vara hos mig?

-          Ja jätte gärna sa jag till Justin!

 

 

 

Fröken kom in i klassrummet och skulle fråga Justin om han ville presentera sig själv? Och Justin bara babbla på han. Jag tänkte han var jätte söt och han är pratglad som jag!

 

Nu ringde klockan för att skoldagen är slut det gick jätte bra i skolan idag. Det känns som jag jobbar bättre när han är där.

 

Nu skulle jag bara ringa  mamma och säga att jag följde  med Justin hem. När vi kom hem till han så var det jätte stort och fint vita väggar och typ prickiga möbler.

 

Vi Gick upp till hans rum och pratade lite. När jag kände att Justin började flytta sin hand lite närmre min så vart jag lite generad.

Vad ska jag göra???

 

Fortsätningen kommer i kapitel 4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0