In my Heart Kapitel 2.

 

Jag klädde på mig jackan och skorna jag tittade en extra gång så att ingen var vaken men Isak och Noah sov jätte gått!

Jag tittade ut genom fönstret det var väldigt mörk ute.

 

-          Vågar jag gå ut?? Viskade  jag lite smått på mig själv…

Jag herre gud jag är ju 13 år jag måste kunna våga gå ut själv!

Fast kl var ju 20,00 på kvällen ute också.

Ää  jag går!

 

Jag hade gått i 10 minuter och jag tyckte inte att det var något läskigt alls Cassi bor bara runt det hära kvarteret nu!

 

Jag stod på bron och lyfte min arm för att plinga på.

Det var Cassis mamma som öppnade !

 

-          Ja hej välkommen Alva Kom in! Jag hörde att du skulle vara här till kl 24,00.

-           Ja kanske sa jag det kanske blir lite tidigare också.

-          Men om du ska hem så sent så kan du ju sova hos oss?

 

Neej jag kan inte jag ska upp vid 10 i morgon för att jag ska till gävle och shoppa och titta på en film!

 

-          Okej jag förstår . sa Cassis mamma Anika! Ja Cassi är uppe på sitt rum och dunkar Musik!

 

-          Okej tack!

 

 

Hej cassi sa jag och satte mig på hennes säng!

 

-          Hej sa hon tillbaka! Du hur länge får du stanna har du berättat för din mamma att du skulle smyga ut till mig ikväll elr?

-          Nej tror du att jag är du eller?

-          Nej sa cassi med en liten fnitrig röst!

 

 

Vi började prata om alla snygga killar i skolan och till slut kom vi fram till Justin!

-          Vad tycker du om Justin?? Sa cassi.

-          Ja han är väll okej. Sa jag med en lite mystisk röst.

-          Okejj?? Var det de enda du kunde hitta på eller?

-          Men jag gillar honom faktiskt men jag vågar inte säga det till någon! Han var ju jätte snygg och hade en vältränad kropp med MAGRUTER!

Jag var bara såå kär i han! Men jag kunde inte riktigt lita på någon för om dom skulle berätta det till han eller någon annan!

 

Jag tittade på klockan jag såg att klockan var ganska mycket den var 23,45 på kvällen.

 

-          Jag måste nog gå hem nu!

 

-          Okej sa cassi med en röst som hon värkar tycka att det vart en lyckad kväll i alla fall.

 

-          Hej då sa cassi med ett leénde på läpparna.

 

-          Hej då sa jag!

 

När jag var ute vid hallen så såg jag att mamma hade ringt! OJJ täckte jag bäst jag går hem n så hon inte märker någonting!

 

När jag hade gåt utanför deras hus och såg att det var ennu mörkare ute nu!

Jag vart lite rädd men jag täckte bara positiva tankar!

Ä jag har gått 1 kilometer, så nu har jag bara ett kvarter kvar.

 

Jag såg en bil efter mig med starka ljus jag aktade mig från vägen!

Tillslut tutade den som satt i bilen jag undrar varför!

Sen såg jag att det var MAMMA!


Nästa kapitel kommer imorgon (kapitel 3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0