Kapitel 7

-          Justin!! , ropade jag så högt jag bara kunde men fick inget svar.

 

Jag gick lite på stenblocken som låg där. Sen såg jag en röd tröja som justin hade på sig idag!

 

 

-          Justin jag kommer!!

 

När jag var framme såg jag att Justin hade skrapat sig och brytigt benet och han blödde väldigt mycket! Han andades också väldigt tungt.

 

Alvas persektiv:

 

Jag måste bara springa till mamma och det är fort! När jag sprang så snubblade jag också på en sten!

 

-          Ajjjjj.

Jag försökte resa mig upp men det gjorde så ont.

 

-          Jag måste rädda Justin Biebers liv tänkte jag!

 

Även om jag sprang med dom  skrapsåren så måsta jag till mamma så fort som möjligt!!!

 

-          Mamma!!!! Justin har ramlat och gjort illa sig han har brytigt benet och andas tungt!

-          Va vad är det du säger ?? Vart är han då?

-          Han ligger på stenblocket vid stranden! Jag har också gjort illa mig men inte lika illa som han!

-          Men ta telefonen så springer jag ner!

-          Okej sa jag med en rädd röst.

 

 

-          Justin hur är det kan du svara mig?? Sa mamma med en stressad röst!

-          Alva ring ambulansen NU!

 

Jag slog in numret 112:

 

-          Hej jag heter Alva och är på bor i blomdalen i stockholm vid kusten och min pojkvän har ramlat på stenblock och andas jättedåligt. När jag skulle springa efter mamma så snubblade jag också men det gick bra det vart bara några sår!

-          Okej men vilket nummer på blomdalen bor du? Sa han som pratade i telefonen.

-          Jag har nummer 13 som nummer.

-          A jag skikar ut en ambulans nu jag då!

-          A bra! Tack hej då.

 

 

Efter det hade gått 2 minuter så kom dom!

 

-          Hej vart ligger din pojkvän?

-          Där borta vid stenarna du kan se en tjej där!

-          Ja där! Kom nu killar ta med båren dit!

 

 

Jag gick dit och vågade inte riktigt se för det var fullt av blod där!

Men det var ju min kille så man måste ju kunna se.

 

När sjukvårdana sa att dom måste in på sjukhuset fort så frågade dom om jag ville följa?

-          Ja det vill jag !

-          Okej men kom fort då!

 

 

När vi var framme på sjukhuset i Stockholm så fick justin 3 påsar blod!

 

Dom såg på mätaren att justins puls börjar gå neråt!


Kommentarer
Postat av: julia

Bra!

Jag vill ha meer! <33

2011-04-30 @ 11:44:20
URL: http://jjuliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0