You in my heart Kapitell 1!


 

-          Mamma kan  jag få gå till Cassi??

-          Men Alva du vet att du måste passa dina små syskon ikväll!

-           Men mamma jag vill, snälla!

-          Nej Alva det är slut diskuterat!!

 

Jag sprang in på mitt rum och smällde igen dörren så hårt jag bara kunde!…

Dumma mamma! Jag hatar dig! skrek jag så högt jag bara kunde!!...

 

Mamma kom upprusande till mitt rum!

 

-          Öppna Alva på en gång!

-          Neej! Aldrig i livet, Sa jag med en arg röst!

 

Sen kom jag på att mamma hade en extra nyckel till mitt rum för hon brukar komma in och vattna mina blommor när jag är borta.

Hoppas hon inte kommer på den, viskade jag för mig själv..

Jag tittade igenom nyckel hålet!

 

Jag såg att det vart svart! Det var nyckeln!

-          Vad ska jag göra???

 

Ä säg det rätta så kommer allt bli bra!

 

Jag såg låset vred på dig!

 

-          Alva !!! Så där säger man inte! Vilken attityd du har! Jag orkar inte med allt det här!

Jag som skulle säga till dig att du fick gå till Cassi innan du skrek att du hatade mig. Men nu får du bara utegångs förbud i kväll!

 

-          Hej då nu åker jag ! Röt mamma i med en ganska arg röst.

Jag hörde en bil rullade ut från gården.

 

Nu var det jag och bara mina töntiga bröder Isak och Noah kvar.

Dom tittade på Bolibompa och det var typ lilla söta musen och jag. Det är ett värdelöst program, inte för att jag har tittat på det då.

Men jag funderade på att jag skulle lägga Isak och Noah i säng ganska snart för dom var ju bara 4 år .

Klockan var ju typ 19,00 och jag sa åt dom att klä på sig sina pyamaser dom hade lika pyamaser för dom var tvillingar och dom var typ blå med bilar på….

 

Men jag undrar om jag ska smita ut ???

Jag vet inte riktigt ??

Jag smsar Cassi att jag kommer.

 

Smeset:

 

Tjaoo Cassi jag kommer till dig jag ska smita ut vid 20,00 tiden!

Nästa kapittel kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0